Sunday, September 4, 2011

cerita raya aku.

oh hai.

pernah kah ada orang cakap begini dengan kamu?

"belajar tinggi - tinggi tapi..urmmm.."










aku pernah.




cerita dia adalah bila aku dan kawan - kawan pergi makan di cafeteria hostel dan duduk di kerusi yang mejanya yang bersepah macam budak tadika baru habis makan. Then datang makcik cafe kasih bersih meja dan angkat bekas piring yang budak TADIKA baru habis makan tuh. sambil berkatalah beliau ayat di atas tuh..mungkin terkilan dengan sikap pelajar yang tidak bertanggungjawabpentingkandirisendiri karna tidak angkat piring sendiri hantar ke makcik cafe. kami terkejut dan pada masa yang sama malu dengan makcik cafe pasal KAWAN - KAWAN kami ada yang kurang waras sikit pasal terlampau pandai terus makan bersepah - sepah. ha ha aku emosi..

juga ada satu situasi dimana ada sekumpulan pelajar yang belajar tinggi - tinggi ini datang beraya ke rumah. dimana ada satu tali buaian khas untuk baby di dalam rumah orang yang dilawat itu. sekumpulan pelajar ini dengan happynya ketawakan tali buaian baby itu pasal tergantung - gantung di tengah - tengah rumah. apa yang lucu? aku hairan kenapa mereka ketawa. tidakkah mereka berfikir suatu hari nanti mereka juga akan ada baby dan ada tali buaian gantung - gantung tengah rumah. seriously. maybe nampak pelik bagi mereka ataupun terlampau pandai sehingga benda yang remeh pun hendak diketawakan.




belajar tinggi - tinggi seharusnya waras dari yang tidak belajar tinggi - tinggi pasal mereka tahu akan kewajaran sesuatu.



aku minta maaf kalau ada yang terasa.
hanya ingin beri pendapat.
sharing is caring.




oh yah selamat hari raya.

k bai

No comments:

Post a Comment