Friday, May 27, 2011

kau yang bernama lelaki.

ha ha ha

tajuk dasat abis.



warning:


1. sebelum teruskan membaca, sila baca bismillah.
2. sebelum teruskan baca, aku tulis ini berdasarkan my thoughts, yaa my thoughts ulang sekali lagi..fikiran aku/saya/i/me/ bukan anda tapi aku.
3.aku tulis bukan bermaksud aku mahu cari gaduh/pillow fight/bercakaran/bermusuhan/berjelingan dengan orang yang bernama lelaki. come on kita kan 1 malaysia. ha ha
4. aku tidak akan bertanggungjawab di atas kerosakan yang berlaku pada papan kekunci anda akibat muntah setelah membaca apa yang aku tulis. lol.
5. ini apa yang aku tulis tidak lah lucu sangat. lol lagi.
6. aku hanya mengeluarkan pendapat/pertanyaan apa yang aku nampak tadi/sekarang/kelmarin/lusa/bisuk/tahun depan. kalau ada yang terasa aku minta maaf.




aku berfikir. kenapa seorang lelaki jarang/tidak melindungi ibu/makcik/kakak/adik perempuan dia pada masa sekarang?

anda lelaki. kuat dan gagah dan diberi 9 akal. gunakan lah untuk beri kebaikan kepada kau dan famili kau.

for example. pigi marah famili perempuan anda yang pakai seksi2/pakai baju adik/singkat di luar sana. pigi marah diaorang. pigi kerja. bagi famili makan. bagi ibubapa duit. bangun. up up. jangan malas. anda lelaki seorang yang pikul banyak tanggungjawab. jangan pukul wanitas. anda seorang yang TERUK jika anda seorang pemukul. jangan ambil duit perempuan.jangan buat tidak tentu pada perempuan. anda seorang TERUK TERUK TERUK TERUK TERUK TERUK jika anda buat. jangan lawan ibubapa anda. kalau famili ada masalah pigi la tolong. bukan lari. sambil cakap "ni lah aku tengah fikir ni " tengah fikir saja tapi tidak buat dan tidak juga bantu..cakap saja...yaa cakap saja sampai tahun depan.

as you can see example ini banyak yang berlaku pada masa kini. buat tanpa segan silu. tidak semua lelaki jahat. aku tahu dan aku tidak lah juga cakap perempuan itu lagi bagus dari lelaki. aku hanya rakyat malaysia yang ingin menyuarakan tanggapan sahaja lo..

Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari bahunya yang kekar, tetapi dari kasih sayangnya pada orang disekitarnya...
Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari suaranya yang lantang, tetapi dari kelembutannya mengatakan kebenaran...
Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari jumlah sahabat di sekitarnya, tetapi dari sikap bersahabatnya pada generasi muda bangsa...
Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari bagaimana dia di hormati ditempat bekerja, tetapi bagaimana dia dihormati didalam rumah...
Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari kerasnya pukulan, tetapi dari sikap bijaknya memahami persoalan...

Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari dadanya yang bidang, tetapi dari hati yang ada disebalik itu...
Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari banyaknya wanita yang memuja, tetapi komitmennya terhadap wanita yang dicintainya...
Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari jumlah tanggungjawab yang dibebankan, tetapi dari tabahnya dia menghadapi lika-liku kehidupan...
Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari rajinnya membaca kitab suci, tetapi dari konsistennya dia menjalankan apa yang ia baca...

copy and paste
from http://www.tentangcinta.com/artikel-cinta/lelaki-yang-sejati/




come on kau yang bernama lelaki.




bangun dan lindungi kami.





p/s: mana la lelaki sejati macam di sungkyunkwan scandal lee sun joon tu ah? adakah juga wujud di dunia ini ? oh boy..
p/s/s: emosi betul bila nampak seorang abang tidak melindungi adik dia hari ini. serasa mahu bagi penampar pada abang dia.
p/s/s/s: lega bila abang2 saya tidak begitu. lol. kan abang?

No comments:

Post a Comment