Sunday, June 26, 2011

kau yang bersederhana.

aku pergi ke satu majlis perkahwinan di suatu tempat.


aku tertarik dengan seorang wanita.

dia yang duduk di suatu tempat di majlis perkahwinan itu dengan anak - anak dan kawan - kawannya.

and she was there and give me the sweet smile.

aku perasan dia lain dari yang lain.

yang sederhana dari yang lain.

dia memakai baju kurung yang sudah lama fesyen dia. yaa yang agak lusuh.

manakala yang lain manik colour lip lap apa benda yes ada, fesyen brazil japang satin cotton silk sok sik yup.. just write the name.

dia dengan anak - anaknya dengan sederhananya.

membuat aku berfikir.

dia wanita yang tabah. yang menjalani kehidupan ini dengan sederhananya.

aku lihat dia tidak pun pakai gelang rantai emas macam fesyen ibu - ibu sekarang ini yang di mana siapa tiada emas tiada......( sila sambung ayat dalam hati anda ) anda tahu apa itu. aku tidak cakap ah..ha ha


ok berbalik kepada cerita.


wanita ini membuat aku berfikir kepada para ibu.

ibu yang tabah jalani hidup ini dengan bersederhana.

bila kau lihat di bibirnya lahir senyuman yang ikhlas.

bila kau lihat di matanya terlihat betapa tabah dia menjalani kehidupan ini.

dia yang bergelak ketawa di luar. tetapi di dalam hatinya tersimpan bebanan yang dia tanggung.











































 sayang mama anda/kita/semua. lagipun sederhana itu bagus.







p/s: kepada semua ibu di dunia ini..i love u!

No comments:

Post a Comment